Запам’ятайте: у всіх випадках, якщо ви в змозі, зателефонуйте «101» і викличте пожежну команду.


ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ

  1. Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.
  2. підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.
  3. Якщо опік легкий, то це місце можна не перев’язувати.
  4. Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов’язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.
  5. Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.
  6. Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.
  7. Обов’язково звернутися до лікаря.

Трагедія Одеси не повинна повторитись! Правила порятунку

Трагедія, яка сталась в м. Одеса минулого тижня, коли у пожежі у навчальному закладі загинули 16 осіб - студенти та викладачі, змушує наш Центр підняти питання безпеки навчального закладу знову, але у розрізі порятунку на випадок пожежі! Вина керівництва коледжу у цій трагедії абсолютна, але хочемо розповісти як рятуватись самотужки у таких ситуаціях. Отож наші рекомендації підготовані на основі різних джерел з усього світу. Адже віра в те, що з нами нічого поганого не трапиться, часто призводить до того, що ми опиняємося не готові до біди. Але надію на удачу краще замінити знанням правил і тренуванням навичок, які стануть в нагоді в надзвичайній ситуації. Отож, запам’ятайте та вивчить наступне!
Під час пожежі необхідно остерігатися високої температури, задимленості та загазованості, обвалу конструкцій будинків і споруд, вибухів технологічного обладнання і приладів, падіння обгорілих дерев, а також провалів. Небезпечно входити в зону задимлення.
Слід пам’ятати:
Якщо на шляху евакуації вам трапилось приміщення, яке горить, то перед тим, як увійти у нього, накрийтесь мокрою ковдрою, будь-яким одягом чи щільною тканиною;
двері в задимлене приміщення відкривайте обережно, щоб уникнути займання від великого притоку свіжого повітря;
у сильно задимленому приміщенні рухайтесь поповзом або пригинаючись;
для захисту від чадного газу необхідно дихати через зволожену тканину;
виходьте із осередку пожежі в той бік, звідки дме вітер;
якщо на людині горить одяг, зваліть її на землю та швидко накиньте пальто, плащ або будь-яку ковдру чи покривало (бажано зволожену) і щільно притисніть до тіла, у разі необхідності викличте медичну допомогу;
якщо загорівся ваш одяг, падайте на землю і перевертайтесь, щоб збити полум’я, ні в якому разі не біжіть – це ще більше роздуває вогонь;
для гасіння пожежі використовуйте вогнегасники, пожежні гідранти, а також воду, пісок, землю, кошму, ковдри та інші засоби, пристосовані для гасіння вогню;
бензин, гас, органічні масла та розчинники, що загорілися, гасіть тільки за допомогою пристосованих видів вогнегасників, засипайте піском або ґрунтом, а якщо осередок пожежі невеликий, накрийте його азбестовим чи брезентовим покривалом, зволоженою тканиною чи одягом;
якщо горить електричне обладнання або проводка, вимкніть рубильник, вимикач або електричні пробки, а потім починайте гасити вогонь.
у першу чергу рятуйте дітей, інвалідів та старих людей; звертайте увагу, що маленькі діти від страху часто ховаються під ліжко, в шафу та забиваються у куток;
Якщо пожежа застала вас у приміщенні, слід дотримуватись наступних правил:
якщо ви прокинулись від шуму пожежі і запаху диму, не сідайте в ліжку, а скотіться з нього прямо на підлогу;
до дверей приміщення слід повзти підлогою під хмарою диму, але не відчиняти двері відразу;
обережно доторкніться до дверей тильною стороною долоні, якщо двері не гарячі, то відчиніть їх та швидко виходьте;
якщо двері гарячі, не відчиняйте їх – дим та полум’я не дозволять вам вийти;
щільно закрийте двері, а всі щілини і отвори заткніть будь-якою тканиною, щоб уникнути подальшого проникнення диму. Повертайтесь поповзом у глибину приміщення і приймайте заходи до порятунку;
присядьте та глибоко вдихніть повітря, розкрийте вікно, висуньтеся та спробуйте покликати за допомогою;
якщо ви не в змозі розкрити вікно, розбийте віконне скло твердим предметом та зверніть увагу людей, які можуть викликати пожежну команду;
якщо ви вибрались через двері, зачиніть їх та поповзом пересувайтесь до виходу із приміщення;
обов’язково зачиняйте за собою всі двері;
зверніть увагу, що під час пожежі заборонено користуватися ліфтами;
якщо ви знаходитесь у висотному будинку, не біжіть вниз крізь вогнище, а користуйтеся можливістю врятуватися на даху будівлі.
У підсумку подаємо шість простих правил порятунку!
1. Визначте, який вихід вам підходить на випадок евакуації
Отже, якщо ви побачили дим або вогонь, відчули запах гару, почули, що спрацювала система оповіщення, а люди спішно покидають будівлю, швидко йдіть до центральним виходів, виходу через парковку або будь-якого іншого виходу, якщо вам точно відомо, що він відкритий. Сходовими клітками краще не користуватися: вихід на вулицю там часто закритий на замок, ви опинитеся в пастці. Якщо туди хлине натовп, почнеться тиснява, сходова клітка заповниться отруйними продуктами горіння, вибратися звідти вже можливості не буде.
Якщо почалася паніка і відразу покинути будівлю не вдається, постарайтеся відійти від натовпу в будь-який вільний місце і поспостерігати за потоком людей , які рухаються до виходів на сходові клітки. Якщо на вході немає корку з людей, значить вихід відкритий, слідуйте за іншими.
Зверніть увагу на зону паркування. Парковка - це інший пожежний відсік (частина будівлі, відокремлена від інших частин протипожежними стінами), її евакуаційні виходи і виїзди для машин ведуть прямо на вулицю і не пов'язані з надземною частиною будівлі. Не користуйтеся автомобілем, йдіть пішки. Ні в якому разі не користуйтеся ліфтами.
2. Дотримуйтесь правил поведінки в натовпі
Якщо ви опинилися в натовпі, рухайтеся у напрямку основного потоку людей. Схрестіть руки на грудях, виставивши лікті вперед і тримаючись руками за плечі: це дасть можливість дихати в тисняві.
Дитину візьміть на руки. Краща позиція - «запасний парашут»: її руки обіймають вашу шию, ноги - талію. Якщо ви разом з іншим дорослим, вона повинна притиснутися впритул до вашої спині, тримаючись за ваш ремінь або талію в районі живота. В крайньому випадку зчепиться ліктями. Якщо ви все-таки загубилися, не зупиняйтеся і не чиніть опір руху натовпу - зустрінетеся зовні.
Акуратно огинає зустрічні перешкоди на зразок кутів або колон, заздалегідь дивлячись, що попереду.
Якщо ви впали, міцно хапайте найближчого людини за ноги або одяг і піднімайтеся по цій людині!
3. В крайньому випадку йдіть в туалет
Якщо евакуюватися не вдалося, використовуйте туалетну кімнату. На ручці дверей на вході залиште одяг - прив'яжіть шарф, повісьте куртку. Для пожежних це знак, що всередині хтось є .
Потім відкрийте крани, намочіть одяг і всі можливі речі і обкладіть ними двері, заткнувши всі щілини. Весь час змочуйте їх водою і чекайте пожежних.
4. Використовуйте вікна правильно
Використовувати вікна як вихід є сенс, якщо ви перебуваєте не вище 3-го поверху будівлі з висотою стелі до 3 м або не вище 2-го поверху в торговому центрі . Стрибок з висоти більше 5 м дуже небезпечний, але до 9 м ймовірність залишитися в живих досить висока. Якщо вище - шансів немає.
Сенс стрибати з вікна 3-го поверху (2-го в ТЦ) є, якщо ви доросла здорова людина. З великою ймовірністю можна зламати ногу, але залишитися в живих. Діти, люди похилого віку, вагітні такого стрибка не переживуть. Не можна допомагати їм вистрибувати.
Якщо ви зібралися стрибати, найкраще скоротити відстань до землі і повиснути на схилі на витягнутих руках, ноги тримати зігнутими, і постаратися після зіткнення з землею завалитися на бік. На розтягнуту під вами матерію постарайтеся впасти плазом на спину, не солдатиком.
Якщо під вами вентиляційний короб, пересуньтеся так, щоб траєкторія вашого польоту з ним не перетиналася.
Якщо ви перебуваєте вище 3-го поверху (2-го поверху в ТЦ) :
Постарайтеся привернути до себе увагу, розмахуючи світлим одягом. Не відкривайте вікно, якщо в приміщенні можна дихати без цього . Відкрите вікно посилить тягу, і приміщення швидко заповниться димом з продуктами горіння. Полум'я теж швидше тягнеться до відкритих точок.
У сильно задимленому приміщенні краще висунутися у вікно, наскільки це можливо, а якщо є широкий укіс, то сісти на нього зовні і чекати допомоги.
У більшості випадків при пожежах люди гинуть не від вогню, а від диму, насиченого отруйними продуктами горіння . Перше правило виходу з палаючого або задимленого приміщення - прикласти до обличчя мокру тканину, яка буде служити фільтром. Якщо води під рукою немає, писати на одяг - шарф, блузку, поділ спідниці - і дихайте через неї. Навчіть дітей, що в такій ситуації це не соромно. Це може врятувати життя.
У задимленому приміщенні йдіть до виходу, тримаючись за стіни, щоб не втрачати орієнтацію. Пересувайтесь поповзом або пригнувшись, адже дим йде вгору і на рівні підлоги дихати трохи легше.
6. Якщо горить одяг, падайте на землю і перевертайтесь
Якщо на вас загорівся одяг, бігти ні в якому разі не можна - так вогонь буде поширюватися ще швидше. Дотримуйтесь правила «зупинись, падай, перекидайся!». Горизонтальне положення вбереже голову і волосся, так як полум'я завжди йде вгору, а валяння по землі швидко погасить його. Якщо одяг горить на інший людині, потрібно накинути на нього щось щільне, наприклад килимок або пальто.
І рекомендація для мешканців будинків у спальних районах. Перша порада - тримати речі ПЕРШОЇ необхідності напоготові і документи! Бо чим швидше ви покинете приміщення, яке горить, або будівлю, де почалась пожежа, ти менша імовірність потрапити у западню вогню, коли вирватись буде неможливо. Для багатоповерхових будинків та офісних центрів також бажано мати спеціальний засіб для евакуації через вікна і балкони, якщо всі інші шляхи перекриті вогнем або завалами.

Це Self Retracting Lifeline - саморятівники різних конструкцій та фірм!
Це інакша конструкція для спуску

ПАМ’ЯТКА

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ

  1. Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.
  2. підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.
  3. Якщо опік легкий, то це місце можна не перев’язувати.
  4. Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов’язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.
  5. Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.
  6. Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.
  7. Обов’язково звернутися до лікаря.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ПАМ’ЯТКА.

ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

  1. Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж, щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.
  2. Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.
  3. Додержуй правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.
  4. Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.
  5. Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.
  6. Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.
  7. Додержуй правил користування газовою плитою. Користуйся нею тоді, коли вдома є дорослі.

ВИХОВНА ГОДИНА

«Причини виникнення пожеж та засоби боротьби з ними».

Мета: - розширити знання учнів про причини виникнення пожеж;

- розказати про первинні засоби пожежогасіння;

- виховувати бережливе ставлення до свого життя і здоров’я, та до життя оточуючих.

Обладнання: плакати пожежної безпеки, куточок пожежної безпеки, вогнегасник, ілюстрації до теми, презентації з пожежної безпеки, періодичні видання.

Форма проведення: бесіда - демонстрація

Хід заняття.

I. Організаційний момент.

II. Оголошення теми і мети виховної години.

III. Вивчення теми.

1. Загальні відомості про пожежу. Причини виникнення пожеж.

Вчитель: Мільйони років тому назад людина навчилась добувати вогонь. В житті людини вогонь відіграє велику роль. Обігрів наших будинків, приготування їжі, розвиток науки та техніки – все пов’язано з вогнем. Багато років знадобилося людству для того, щоб навчитися користуватися і керувати ним. Але як і вода, необхідна для життя людини, приносить великі біди в період повеню, так і вогонь, створює за допомогою людини велику користь, при недбалому до нього відношенні може перетворитися в безжалісного ворога, руйнуючи міста і села, фабрики та заводи, забираючи людські життя.

Всі ви , бачили, як містом проносяться червоні машини з тривожними сиренами. ПОЖЕЖА! Із-за чого ж вона відбувається?

Пожежа – стихійне розповсюдження вогню, який вирвався з – під контролю людини.

Більша частина пожеж відбувається з вини самих людей, через їх безпечність, а приблизно кожна шоста пожежа у жилому секторі відбувається з вини дітей та підлітків. В нашій країні від дитячих пустощів з вогнем щорічно гине багато людей. І стає сумно, коли будинки, квартири та все створено руками людини – все руйнує пожежа за декілька годин. Ви зараз слухаєте та думаєте, що вас особисто це не стосується, ви сірниками не граєте. Але кількість пожеж постійно збільшується. Чому відбувається пожежа?

(Декілька типових випадків з життя) – «Пожежна безпека», стор. 10

Не розуміючи безпеки таких пустощів з вогнем, ви, діти, розпалюєте вогнища біля будівель, підпалюєте сміття у баках, стару траву, тополиний пух і можете стати виновником пожежі.

Але крім цього, бувають випадки, коли діти, заради задоволення, набирають номер пожежної охорони і дають черговому неправдиві данні про пожежу. А можливо, в саме цей час комусь дійсно потрібна справжня допомога пожежників? Дитячі пустощі можуть призвести до важких наслідків.

Пожежа – це жахливе явище, Особливо жахливими бувають пожежі в дитячих будинках та школах.

У великих містах України було проаналізовано причини пожежі. Результати аналізу показали, що основні причини виникнення пожеж розподілилися так:

* Куріння цигарок у ліжку;

* Порушення правил користуванняелектроприводами;

* Порушення правил користування газовою плитою;

* Дитячі пустощі.

Вогонь здавна є другом людини. Він допомагає їй обігріватися і одягатися. З його допомогою людина варить метал, готує собі їжу. Вогонь рухає техніку, допомагає людині проникнути в таємниці космосу.

Але вогонь може стати і жорстоким ворогом, якщо з ним необережно поводитись, він виходить з-під контролю людини, може знищити міста і села, будинки, ліси, урожаї, все, що зустрінеться на його шляху. Часто у вогні пожеж гинуть люди.

Приблизно кожна шоста-восьма пожежа в нашій країні виникає від пустощів дітей, від їхнього невмілого, необережного поводження з вогнем. Кожен п’ятий, що загинув під час пожежі – неповнолітній.

Вогонь приваблює дітей і вони люблять з ним гратися. Коли дитина бере до рук скло, виделку, голку, ніж, це викликає переляк у дорослих, бо дитина може себе поранити. Однак, якщо у руках дитини з’явились сірники, то подібну реакцію зустрінеш не завжди, оскільки дорослі часто не розуміють, яку небезпеку приховує вогонь у руках дитини.

Причинною пожежі можуть стати залишені без нагляду увімкнуті електроприлади. Дітям також слід пояснити, як правильно користуватись електроприладами: якщо електрокамін чи праску залишити увімкнутими без нагляду, вони перегріваються і від них можуть загорітись домашні речі. Щоб цього не трапилось, нагрівальні електричні прилади слід встановлювати на вогнетривкі підставки і своєчасно вимикати.

Проте, якщо вже так трапилось, що виникла пожежа, то школярам слід дотримуватись наступних правил:

- якщо пожежа виникла у приміщенні, не слід лякатися і ховатися;
- при виникненні у домашніх умовах, коли вогонь ще не набрав сили, слід швидко залити його водою, накрити щільним покривалом з натуральної тканини, засипати піском;
- коли в приміщенні з’явилось багато диму, то слід пробиратись до виходу повзучи;
- якщо в приміщенні є маленькі діти, треба негайно вивести їх на вулицю;
- не гаючи часу, повідомити про пожежу комусь із дорослих;
- якщо поблизу немає дорослих, то дитина сама повинна викликати пожежну команду за телефоном „101”, повідомити місце пожежі, назвати своє ім’я, вулицю, номер будинку, квартири, іншого об’єкту;

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ! Пожежу легшее попередити, ніж загасити. Для цього у повсякденному житті необхідно суворо додержувати правил пожежної безпеки.

Пожежа – це особлива битва, тактика якої – наступ на вогненну стихію. При пожежі не можна чекати і бути повільним. Адже підрахунок часу іде на секунди

2. Первинні засоби пожежогасіння.

Вчитель: Про пожежу в школі оповіщають через звукову пожежну сигналізацію, дзвінок та інші звукові сигнали.

Щоб іскринка не розгорілася полум’ям, її треба загасити. Для цього слід скористатися засобами пожежогасання. Найдоступнішими засобами гасіння пожежі є: вода, пісок, земля, сніг, пральний порошок, брезентові покривала тощо.

Школи обладнані:

Ø Пожежними кранами (скорочено – ПК) – комплект пожежного крану та пожежного рукава (шланга), за допомогою якого струя води направляється точно в центр пожежі. Розположення ПК у приміщенні школи та довжина рукавів розраховані таким чином, щоб можна було затушити пожежу у любому класі чи кабінеті;

Ø Пожежними щитами і стендами, на яких розміщенні вогнегасники, відра, сокири, лопати, гаки, драбини, ящик з піском – за допомогою цих інструментів можна відкрити зачинені двері у кімнату та ліквідувати невелику пожежу;

Ø Вогнегасники. Вогнегасники потрібні для гасіння невеликого очагу пожежі в важкодоступних місцях. Вогнегасник працює недовго, близько хвилини, але заміняє цілу ванну води.

Водопінний вогнегасник застосовується для гасіння електричного обладнання, кабелів під напругою.

IV. Підсумок заняття.

Пожежа – жахлива стихія вогню, з якою дуже важко боротися. Кожна людина це знає. Я закликаю вас бути завжди обережними при користуванні з вогнем і пам’ятати про наслідки пожежі. Не забувайте просту істину, яка стала девізом безпеки: небезпеку легшее попередити, запобігти, ніж її ліквідувати та боротися з нею.

Памятайте: вогонь помилок не вибачає.

(Роздати учням пам′ятки)

Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях

{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 592 від 26.07.2018}

Відповідно до частини четвертої статті 39 Кодексу цивільного захисту України Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, що додається.

2. Ця постанова набирає чинності з 1 липня 2013 року.

Прем'єр-міністр України

М.АЗАРОВ

Інд. 70


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 червня 2013 р. № 444

ПОРЯДОК
здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях

1. Цей Порядок визначає механізм організації навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - навчання населення), його структуру, види та форми.

2. Навчання населення здійснюється:

за місцем роботи - працюючого населення;

за місцем навчання - дітей дошкільного віку, учнів та студентів;

за місцем проживання - непрацюючого населення.

3. Організація навчання населення покладається:

працюючого та непрацюючого - на ДСНС, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування;

дітей дошкільного віку, учнів та студентів - на МОН.

4. Навчально-методичне забезпечення навчання населення здійснюється ДСНС разом з МОН.

5. Навчання населення складається з:

навчання безпосередньо на підприємствах, в установах та організаціях;

навчання за межами підприємств, установ та організацій керівного складу і фахівців з питань цивільного захисту та пожежної безпеки;

практичної підготовки під час проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту;

навчання під час здобуття відповідного освітнього рівня у навчальних закладах системи освіти;

самостійного вивчення інформації про дії в умовах надзвичайних ситуацій.

6. Навчання працюючого населення здійснюється безпосередньо на підприємстві, в установі та організації згідно з програмами підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях, а також під час проведення спеціальних об’єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту.

7. Програми підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях розробляються і затверджуються підприємствами, установами, організаціями на підставі програм та організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях, що розробляються і затверджуються ДСНС, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Програми навчання з питань пожежної безпеки погоджуються із ДСНС.

8. Програми підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях поділяються на:

загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій;

спеціальної підготовки працівників, що входять до складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту;

додаткової підготовки з техногенної безпеки працівників об’єктів підвищеної небезпеки;

пожежно-технічного мінімуму для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою;

прискореної підготовки працівників до дій в особливий період.

9. Підготовка працівників до дій у надзвичайних ситуаціях передбачає:

за програмою загальної підготовки працівників підприємств, установ та організацій - вивчення інформації, що міститься у планах реагування на надзвичайні ситуації, про дії в умовах загрози і виникнення надзвичайної ситуації, а також оволодіння навичками надання першої допомоги потерпілим, користування засобами індивідуального і колективного захисту;

за програмою спеціальної підготовки працівників, що входять до складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту, - ознайомлення з обов’язками, навичками користування та матеріальною частиною техніки, приладів і табельного майна таких служб і формувань, засобами захисту, вивчення порядку приведення їх у готовність, проведення рятувальних та інших невідкладних робіт;

за програмою додаткової підготовки з техногенної безпеки працівників об’єктів підвищеної небезпеки - поглиблення знань з питань техногенної безпеки, джерел небезпеки, що за певних обставин можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації на об’єкті підвищеної небезпеки, та небезпечних речовин, що виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються на його території;

за програмою пожежно-технічного мінімуму для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, - підвищення рівня загальних пожежно-технічних знань, вивчення правил пожежної безпеки з урахуванням особливостей виробництва, ознайомлення з протипожежними заходами та діями у разі виникнення пожежі, оволодіння навичками використання наявних засобів пожежогасіння;

за програмою прискореної підготовки працівників до дій в особливий період - навчання способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених застосуванням засобів ураження в особливий період, що здійснюється підприємствами, установами та організаціями, які продовжують роботу у воєнний час, і розпочинається одночасно з уведенням в дію планів цивільного захисту на особливий період.

10. Навчання працівників на підприємстві, в установі та організації здійснюється шляхом:

курсового навчання, що передбачає формування навчальних груп і здійснюється в навчальних класах або на об’єктах навчально-виробничої бази підприємства, установи та організації;

індивідуального навчання, що передбачає вивчення теоретичного матеріалу самостійно та у формі консультацій з керівниками навчальних груп або іншими особами.

Навчальні групи комплектуються переважно з працівників, що входять до складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту.

На підприємствах, в установах та організаціях із чисельністю працівників 50 і менше осіб навчання може здійснюватися шляхом проведення інструктажів за програмою загальної підготовки працівників, які проводяться особами з питань цивільного захисту, призначеними в межах штатної чисельності суб’єкта господарювання.

{Пункт 11 виключено на підставі Постанови КМ № 592 від 26.07.2018}

12. З метою належної організації навчального процесу, забезпечення послідовності теоретичного і практичного навчання на підприємствах, в установах та організаціях розробляються і ведуться планувальні, облікові та звітні документи.

13. Для отримання працівниками відомостей про конкретні дії у надзвичайних ситуаціях на підприємстві, в установі та організації обладнується з урахуванням особливостей виробничої діяльності інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту, що є частиною приміщення загального користування, у якій тематично оформляються стенди, розміщуються схеми, навчальні посібники і зразки, передбачені програмами підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях.

Тематичне наповнення інформаційно-довідкового куточка визначається з урахуванням заходів, передбачених планом реагування на надзвичайні ситуації, та містить інформацію про наявні можливості та ресурси підприємства, установи, організації з протидії небезпечним факторам, що ймовірні для місця їх розташування.

14. Особи, що залучаються підприємствами, установами та організаціями (в тому числі на умовах договору) до проведення інструктажів, навчання і перевірки знань з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, зобов’язані пройти спеціальну підготовку на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності відповідно до вимог типового положення про них.

15. Навчання керівного складу підприємств, установ та організацій і фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, здійснюється в установленому законодавством порядку.

16. Особи у разі прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях.

Посадові особи до початку виконання своїх обов’язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.

Особи, яких приймають на роботу, пов’язану з підвищеною пожежною небезпекою, мають попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум). Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань нормативних актів з пожежної безпеки.

Програми проведення інструктажів (вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий), програми навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки та програми спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) затверджуються керівниками підприємств, установ та організацій.

Порядок затвердження таких програм, організації та контролю їх виконання визначається МВС.

{Пункт 16 в редакції Постанови КМ № 592 від 26.07.2018}

17. Спеціальні об’єктові навчання і тренування з питань цивільного захисту проводяться у порядку, затвердженому МВС.

{Абзац перший пункту 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 592 від 26.07.2018}

Графіки проведення таких навчань і тренувань затверджуються щороку керівниками підприємств, установ та організацій і узгоджуються з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та територіальними органами ДСНС.

18. Навчання працюючого населення здійснюється у робочий час за рахунок коштів підприємств, установ та організацій.

19. Організація навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів здійснюється МОН згідно із затвердженими ним і погодженими з ДСНС навчальними програмами з вивчення заходів безпеки, способів захисту від впливу небезпечних факторів, викликаних надзвичайними ситуаціями, надання домедичної допомоги.

20. Підготовка студентів вищих навчальних закладів до дій у надзвичайних ситуаціях здійснюється за нормативними навчальними дисциплінами “Безпека життєдіяльності” та “Цивільний захист”, які відповідно передбачають:

формування у студентів, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, знань, умінь та навичок щодо забезпечення необхідного рівня безпеки у надзвичайних ситуаціях відповідно до майбутнього профілю роботи, галузевих норм і правил;

формування у студентів, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра, умінь з превентивного і аварійного планування та управління заходами цивільного захисту.

У вищих навчальних закладах з метою відпрацювання дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій з учасниками навчально-виховного процесу проводяться щороку об’єктові тренування з питань цивільного захисту.

21. Підготовка учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів до дій у надзвичайних ситуаціях, що передбачає здобуття знань і вмінь з питань особистої безпеки в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації, користування засобами захисту від її наслідків, вивчення правил пожежної безпеки та основ цивільного захисту, здійснюється в рамках вивчення предметів “Основи здоров’я” та “Захист Вітчизни”.

Практичне закріплення теоретичного матеріалу здійснюється шляхом щорічного проведення Дня цивільного захисту.

22. Навчально-виховна робота з дітьми дошкільного віку проводиться згідно з вимогами базового компонента дошкільної освіти і спрямовується на формування достатнього та необхідного рівня знань і умінь дитини для безпечного перебування в навколишньому середовищі, елементарних норм поведінки у надзвичайних ситуаціях і запобігання пожежам від дитячих пустощів з вогнем.

Для поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки, захисту життя та норм поведінки у надзвичайних ситуаціях у дошкільних навчальних закладах проводиться щороку Тиждень безпеки дитини.

23. З метою координації науково-методичної діяльності, узагальнення і поширення ефективних форм і методів організації навчально-виховного процесу з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту визначаються:

МОН - базові за галуззю знань кафедри з безпеки життєдіяльності у вищих навчальних закладах;

місцевими органами управління освіти - територіальні базові (опорні) загальноосвітні та дошкільні навчальні заклади.

24. Позашкільна освітня робота з питань формування культури безпеки життєдіяльності серед дітей та молоді, формування здорового способу життя, оволодіння ними навичками самозахисту і рятування проводиться у позашкільних закладах, а також шляхом організації шкільних, районних (міських), обласних та всеукраїнських змагань з безпеки життєдіяльності.

25. МОН здійснює контроль і бере участь у моніторингу якості підготовки у навчальних закладах дітей дошкільного віку, учнів та студентів з питань навчання діям у надзвичайних ситуаціях.

26. Навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів здійснюється під час навчально-виховного процесу за рахунок коштів, передбачених для фінансування навчальних закладів.

27. Навчання непрацюючого населення діям у надзвичайних ситуаціях здійснюється шляхом проведення інформаційно-просвітницької роботи за місцем проживання та самостійного вивчення загальної програми навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях та інших інформаційно-довідкових матеріалів з питань цивільного захисту, правил пожежної безпеки у побуті та громадських місцях.

28. Інформаційно-просвітницька робота з питань поведінки в умовах надзвичайних ситуацій організовується місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, в тому числі через утворені при них консультаційні пункти, та передбачає:

інформування населення про методи реагування у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

створення в консультаційних пунктах умов для оволодіння громадянами навичками користування найбільш поширеними засобами захисту і надання першої само- та взаємодопомоги.

29. Для задоволення потреби у самостійному вивченні загальної програми навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування за методичного супроводження територіальних курсів, навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності видають навчальні, навчально-наочні посібники, брошури, розповсюджують інформаційні матеріали, буклети тощо.

Інформаційно-просвітницька робота з населенням щодо правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій проводиться шляхом запровадження постійних рубрик у засобах масової інформації, зокрема друкованих, а також за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, аудіовізуальних та інтерактивних засобів та соціальної реклами.

Непрацююче населення має право отримувати від органів державної влади та органів місцевого самоврядування відомості про надзвичайні ситуації, у зоні яких або у зоні можливого ураження від яких може опинитися місце проживання непрацюючих громадян, а також про способи захисту від впливу небезпечних факторів, викликаних такими ситуаціями.

30. Пропаганда знань серед населення щодо власної та колективної безпеки у разі виникнення надзвичайної ситуації здійснюється за сприяння громадських організацій.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 26 червня 2013 р. № 444
Київ

Звіт

про підсумки виконання плану основних заходів

ЦЗ школи у 2018 році та завдання на 2019 рік

Виконуючи директивні вказівки Міністерства з НС України, організаційні вказівки з ЦЗ відділу освіти, відділу з НС і ЦЗН району, школа головну увагу зосереджувала на питаннях виконання плану основних заходів підготовки з ЦЗ, підвищення якості навчання учнів і постійного складу способів захисту від шкідливих впливів у різноманітних надзвичайних ситуаціях, забезпечення їхньої готовності до негайного реагування на НС техногенного й природного характеру і дій з ліквідації наслідків останніх.

Робота з організації та ведення цивільного захисту в навчальному закладі була організована і проводилась у відповідності до вимог Закону України ”Про цивільну оборону України”, Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», Положення про функціональну підсистему «Освіта і наука України» єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 01 жовтня 2015 року № 998, Плану основних заходів цивільного захисту об'єктів освіти, науки та молоді Волинської обласної державної адміністрації на 2018 рік, Плану основних заходів цивільного захисту об’єктів освіти району на 2018 рік.

Головним завданням цивільного захисту в закладі на 2018 рік було забезпечення ефективного цивільного захисту учасників освітнього процесу і території закладу шляхом своєчасного прогнозування аварій і катастроф техногенного та природного характеру, оперативного реагування на них, швидкої ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у різних обставинах.

Протягом 2018 р. увага зосереджувалась на підготовці працівників школи, особового складу невоєнізованих формувань цивільного захисту до дій у надзвичайних ситуаціях, питаннях проведення «Дня цивільного захисту», підвищення якості навчання учнів з курсу «Основи здоров’я».

Основні зусилля колективу були зосереджені на:

- своєчасному виявленні передумов для виникнення надзвичайних ситуацій і негайному їх усуненні;

- своєчасному плануванні заходів і дій сил цивільного захисту в разі виникнення надзвичайних ситуацій;

- вдосконаленні системи оповіщення і інформування співробітників та учнів про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій;

- формування в учнів та працівників умінь користуватись індивідуальними засобами захисту.

Підготовка педагогічного складу, обслуговуючого персоналу, особового складу невоєнізованих формувань цивільного захисту освітнього закладу здійснювалася керівниками навчальних груп згідно з розкладом занять за 12-ти та 15-ти годинними Типовими програмами навчання, затвердженими наказом начальника штабу цивільного захисту, державним секретарем Міністерства освіти і науки України від 17.01.2002 №28 «Про затвердження Типових програм навчання з цивільного захисту населення».

Навчання співробітників і учнів школи з цивільного захисту здійснювалось з урахуванням обставин, які можуть скластись у разі виникнення надзвичайних ситуацій (техногенного, природного, військового характеру). Навчання керівного складу командирів невоєнізованих формувань здійснювалось під час проведення тренувань та «Дня цивільного захисту»

Аналіз виконання завдань цивільного захисту на 2018 рік, вивчення стану реалізації заходів державної політики у сферах захисту учасників навчально-виховного процесу, працівників від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, готовності органів управління до дій в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій свідчить про те, що переважна більшість керівного складу структурних підрозділів цивільного захисту відповідально відноситься до навчання учасників навчально-виховного процесу і працівників школи діям по захисту свого життя і здоров’я в умовах виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Виконуючи вимоги державних та галузевих документів по організації цивільного захисту, ці питання постійно знаходились у полі зору керівного складу цивільного захисту навчального закладу. У 2018 році вони розглядалися на нараді при директору, на якій аналізувався стан організації цивільного захисту відповідно до вимог законодавства у цій сфері, давалася принципова оцінка стану справ, ставились завдання щодо підвищення вимогливості до керівників по питанням подальшого вдосконалення цивільного захисту.

Вжито заходів і проводилась робота по удосконаленню систем зв’язку та оповіщення, передачі сигналів цивільного захисту, інформування особового складу в разі виникнення надзвичайних ситуацій на території розташування навчального закладу.

Як підсумок підготовки цивільного захисту за 2018/2019 навчальний рік 19 квітня 2018 року проведено «День цивільного захисту» в навчальному закладі. Також проведено Тиждень ЦЗ (16.04. – 20.04.) та Тиждень безпеки життєдіяльності (23.04. – 27.04.; 19.11.- 23.11.), Тиждень охорони праці (21.05. – 25.05.).

Для членів трудового колективу навчального закладу начальником штабу ЦЗ Кулюк І.І. був проведений практичний тренінг «Дії населення за сигналом «Увага всім». Під час проведення тренінгу Кулюк І.І. познайомила членів колективу із класифікацією сигналів та засобами за допомогою яких можливе оповіщення населення про небезпеку або надзвичайні ситуації, діями населення по збереженню життя та здоров’я.

Під час проведення «Дня ЦЗ» учителями-предметниками, класоводами та класними керівниками були підготовлені та проведені вікторини, бесіди, виставки плакатів, малюнки учнів. Темою цих заходів були практичні дії під час виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру та пожежі у освітньому закладі. Слід відзначити заходи, які були проведені на досить високому методичному рівні.

Керівник ланки пожежогасіння Ковальчук А.В. провів практичні заняття з учнями 5, 8-х класів та з технічними працівниками закладу освіти з теми «Дії з вогнегасником при виникненні пожежі в освітньому закладі».

Згідно з планом підготовки учнів та школи з цивільного захисту на 2018 рік та з метою практичного відпрацювання заходів щодо захисту учнів та працівників школи від надзвичайних ситуацій, у школі було проведено тиждень цивільного захисту. У рамках цього тижня було проведено масу заходів.

Розпочався тиждень із загальношкільної лінійки, на якій присутніх ознайомили з основними цілями та головним завданнями, а також з планом проведення Дня цивільного захисту.

У цьому Дні активну участь брали учні початкових класів. Проводилися виховні години на різні тематики ( «Як вберегтися від терористів», «Що таке ГМО», «Як поводитись у лісі» , школярі взяли активну участь у грі-вікторині «Ти в складній ситуації», де давали чітку відповідь на поставлені запитання. До уваги середніх та старших класів пропонувалися бесіди, виховні години(« Що таке тероризм», «Зброя масового знищення», «Дії при ураганах, бурях, смерчах», «Дії при аварії з вибухами та пожежами», «Дії при землетрусах»), практичні заняття з надання першої медичної допомоги, метою яких було поглибити знання учнів з питань цивільного захисту; повторити правила поведінки у складних ситуаціях та закріпити навички надання допомоги постраждалим; стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості; виховувати почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину. За сигналом цивільного захисту всередині дня проведено евакуацію особового складу школи із приміщення. Евакуація пройшла чітко і організовано.

Вчителі влаштували з учнями практичні заняття з тем «Надання першої медичної допомоги у побуті», «Засоби захисту населення» перегляд відеофільму з обговоренням «Правила пожежної безпеки», відеолекторії «Секунда до катастрофи», «Дзвони Чорнобиля», інтерактивні бесіди «Якщо стався вибух», «Дії в екстремальних ситуаціях».

Під час проведення «Дня ЦЗ» було відпрацьовано дії трудового колективу та учнів за сигналом «Увага всім!» за ввідною «Пожежа у навальному закладі». Слід відзначити, що вихід учнів до спортивного майданчику пройшов досить організовано: чергові на поверхах із складу техпрацівників, учителів працювали згідно із планом евакуації, заступник директора контролював вихід учнів та членів трудового колективу із приміщення закладу. Під час евакуації були задіяні всі запасні виходи.

Але, слід відмітити і деякі недоліки, які були наявні під час проведення «Дня ЦЗ». Не всі учні разом з учителями під час евакуації знають своє місцезнаходження на території спортивного майданчику. Протягом навчального року потрібно звертати більше уваги на відпрацювання дій трудового колективу та учнів за сигналом «Увага всім!».

В освітньому закладі був розроблений алгоритм дій кожного учителя та працівника під час оголошення надзвичайних ситуацій різного характеру (алгоритм розташований в учительській). При оголошенні надзвичайних ситуацій учні під керівництвом учителя та робітників школи використовують підвальне приміщення школи .

З 19.11 по 23.11.2018 р. у навчальному закладі згідно з планом був проведений тиждень знань з основ БЖД, у підготовці та проведенні якого прийняли активну участь класоводи та класні керівники, учителі предмета «Основи здоров’я», біології.

Для учнів 1-9-х класів за участю батьків були підготовлені та проведені різні заходи, метою яких була профілактика та попередження нещасних випадків у школі, в побуті, транспорті, інших громадських місцях.

Слід відзначити заходи, підготовлені на досить високому методичному рівні: перегляд відеофільму з обговоренням «Безпека на вулицях міста» (3 клас, класовод Рознюк А.М.), відеолекторій «Безпечне користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном» (1 клас, класовод Головій О.В.), конкурс малюнків «Безпечна поведінка в школі» (1 - 4 класи, класоводи), бесіда «Безпека на дорозі» (2 клас, класовод Дігалевич Т.В.), вікторина «Червоний, жовтий, зелений», інтерактивна бесіда «Обережно – вогонь» (4 клас, класовод Джусь Н.І.).

Для учнів 5-9-х класів класними керівниками, учителями предмета «Основи здоров’я» були підготовлені інтерактивні бесіди, відеолекторії, вікторини, тренінгові заняття. Слід відзначити вікторини «Найцінніше – це життя» (6 - 7 клас, класний керівник Сидорук С.Л.), «Азбука безпеки» (5 клас, учитель предмета «Основи здоров’я» Сидорук С.Л. ), тренінгові заняття «Перша домедична допомога при травмуванні» (9 класи, учитель предмета «Основи здоров’я» Сидорук С.Л.), «Вплив комп’ютера на здоров’я людини» (8 клас, класний керівник Хроніна Л.В.)

З учнями 5-7-х класів учителем образотворчого мистецтва Корлуп Н.А. був проведений конкурс малюнків з теми «Запобігти, врятувати, допомогти». Із малюнків учнів на І поверсі освітнього закладу зроблена виставка. Учні 5-9-х класів прийняли участь у виготовленні стіннівок з питань безпеки життєдіяльності в різних сферах життя людини, які були розташовані на І поверсі школи.

Класні керівники 1-9-х класів наприкінці грудня 2018 року провели бесіди з учнями з питань небезпечної поведінки під час зимових канікул, поведінки з вибухонебезпечними предметами та під час надзвичайних ситуацій різного характеру. Бесіди записані до класних журналів та до щоденників учнів.

Було організовано і здійснювалось навчання працівників цивільного захисту. Ужито заходів і проводилась робота по удосконаленню системи передачі сигналів цивільного захисту, інформування особового складу в разі виникнення надзвичайних ситуацій. Вживались заходи з питань підвищення сталості функціонування об’єктів цивільного захисту в умовах виникнення надзвичайних ситуацій.

План основних заходів із ЦЗ на 2018 рік в основному виконаний. Програма навчання учнів із питань ЦЗ і безпеки життєдіяльності виконана повністю. Працював штаб ЦЗ школи, розроблена документація з питань ЦЗ. Разом з тим, при наявності позитивних результатів, має місце ряд недоліків щодо організації і ведення цивільного захисту.

Недостатньо ведеться практична робота щодо пропаганди навчання учасників освітнього процесу та працівників діям по захисту свого життя і здоров'я в умовах виникнення надзвичайних ситуацій природного, техногенного та військового характеру. Недостатньо опрацьовуються протягом навчального року питання евакуації учнів. Невирішеним залишається питання матеріально-технічного забезпечення занять, яке не відповідає нормам відповідно до вимог Постанов Кабінету Міністрів України від 19.08.2007 №1200 «Про затвердження порядку забезпечення населення, особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту», від 29.10.2009 №1148 «Про введення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2007 №1200 «Про затвердження порядку забезпечення населення, особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту».

З метою реалізації вимог Закону України «Про цивільну оборону України», Організаційно-методичних рекомендацій Міністерства надзвичайних ситуацій України щодо планування та реалізації основних заходів і завдань у 2018році, головним завданням з підготовки цивільного захисту в навчальному закладі на 2019 рік вважати становлення і підтримання в готовності до сталого функціонування функціональної підсистеми «Освіта і наука України» єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій, готовності до проведення ефективних заходів для захисту учасників навчально-виховного процесу і працівників школи при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру, можливих терористичних актів, організованого переведення її системи з мирного часу на воєнний стан.

Заступник директора школи: Кулюк І.І.

Кiлькiсть переглядiв: 596

Коментарi